Ekonomi
15 Mayıs 2022 ( 8 izlenme )
Reklamlar

Çay fiyatı açıklandı

Cumhurbaşkanı Erdoğan yaş çay taban fiyatını 7 lira olarak belirledikleri söyleminde bulundu.

RizeArtvin Havalimanı'nın açılış töreninde konuşan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Bu havalimanının sıradan bir yatırım olmadığını söyleyerek ''Dünyada deniz üstünden inşa edilen toplam 5 havalimanı bulunuyor. RizeArtvin ile beraber ikisi ülkemizdedir'' dedi.

2022 senesi yaş çay alım fiyatlarını aktaran Cumhurbaşkanı, taban fiyatın yüzde 73'ün üstünde artışla 6 lira 70 kuruşa çıkarıldığını söyledi. Erdoğan, ''Kilogramda 13 kuruş olan destekleme fiyatını yüzde 130'un üstünde artışla 30 kuruşa çıkarıyoruz. Üreticilerimiz çaylarını kilogramı 7 liradan fabrikaya satabilecek'' diye konuştu.
Rize Artvin havalimanının sıradan olmadığını bildiren Erdoğan, "Dünyada deniz üstünden inşa edilen toplam 5 havalimanı bulunuyor. RizeArtvin ile beraber ikisi ülkemizdedir. Ülkemizdeki toplam havalimanı miktarını 26'dan 57'ye çıkardık." ifadelerini kullandı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan Rize Artvin Havalimanı açılışında;

25 milyar liralık yatırım

Şu anda uçaklarımız boş gidip geliyor. Rizeli, Artvinli hemşehrilerime sesleniyorum. Rize'ye 25 milyar TL fiyatında yatırımda bulunduk.

Eğitimde inşa ettiğimiz 2 bin adet yeni dersliğin yanısıra bugün 16 bin öğrencinin öğrenim gördüğü üniversitemizi şehrimize kazandırdık. Üniversite öğrencilerimiz amacıyla 5 bin 500 şahıs kapasiteli yükseköğrenim vatan binaları açtık. Toplam 92 adet spor tesisi yaptık. Sağlıkta toplam 911 yataklı hastanelerin de aralarında olduğu 28 sıhhat tesisini şehrimize kazandırdık. TOKİ eliyle Rize’de 4 bin 918 konut projesini yaşama geçirdik.

Geçen sene üzücü bir sel felaketiyle karşı karşıya kalan Rize’mizde bütün afetzede kardeşlerimize eskisinden daha güzel köy konutları, evler ve çay alım merkezleri yapıyoruz. Güneysu Millet Bahçemizi sene sonuna kadar vatandaşlarımızın hizmetine sunacağız.

Rize’nin turizm potansiyelini değerlendirmek ve doğa turizmi potansiyelini meydana çıkarmak amacıyla da mühim çalışmalar yürütüyoruz. Kaçkar Dağları Milli Parkı’nı halkımızın tüketimine açtık. Son 20 senede inşa ettiğimiz 68 taşkın koruma tesisiyle 121 yerleşim yeri ve 17 bin dekar araziyi taşkınlardan koruduk.

Enerjide Rize’ye, Güneysu’ya, Ardeşen’e, Çayeli’ne, Fındıklı’ya, Pazar’a, Kalkandere’ye, Derepazarı’na ve İyidere’ye  Doğalgaz arzını sağladık.

Yusufeli Barajı su tutma aşamasında

Aynı şekilde Artvin’e geçen 20 senede 40 milyar liralık yatırım yaptık. Eğitimde 750 yeni sınıf inşa ettik. Çoruh Üniversitesini şehrimize kazandırdık. Yükseköğrenim yurt yatak kapasitesini 3600’e ulaştırdık. Şehrimizde 7 gençlik merkezi, 21 spor tesisimizle gençlerimize hizmet vermeye devam ediyoruz.

Sağlıkta 10’u hastaneden meydana gelen toplam 16 sıhhat tesisi inşa ettik.

TOKİ kanalıyla Artvin’de 2 bin 964 konut projesini yaşama geçirdik. Ülkemizin en süratli akan nehri olan Çoruh üstüne Muratlı, Borçka, Deriner ve son olarak Yusufeli barajlarını gerdanlıklar gibi taktık. Yıllık 1 milyar 888 milyon kilovatsaat enerji üretecek Yusufeli Barajı’nda inşallah su tutma adımına kadar geldik.

Önerilen Videolar

Reklamlar

Bunlar da İlginizi Çekebilir

Seçim sonrası bir defaya mahsus alınan ek motorlu taşıtlar vergisi (MTV) birinci taksitin ödeme süresi bugün sona eriyor. Microsoft Build 2023 Etkinliği Heyecan Yarattı Avrupa Merkez Bankası faiz artırımlarını yavaşlatmaya başladı: 50 baz puan artış yaparak 2008'den bu yana en yüksek faiz seviyesine geldi. İşveren cephesinden asgari ücret